...

پرحرفی‌های یک ذهن ذغالی

...

پرحرفی‌های یک ذهن ذغالی

RIP Brandon Tina

نکته ی اول اینکه خودم نمیدونم چرا راجع به این آدمها مینویسم ، اونم توی یک وبلاگی که تعداد خواننده اش از سه چهار نفر امکان نداره بالاتر بره (ممنون از همشون ) ، ولی با خودم میگم شاید مادری که فرزند همجنسگرا داره بخونه ، شاید برادری که خواهر ترنسکشوال داره بخونه ، به خاطر همون یک صدم درصد هم نوشتنش میتونه مفید باشه ، و دوم اینکه این آدم ها کشته شدن ، بهشون تجاوز شد ، توی سن خیلی جوون به خاطر این مساله مردند ، اما اگر " برندون تینا " نبود ، فیلم boy's don't cry  هم نبود ، و اگر این فیلم نبود من معلوم نبود کی خودم و پیدا میکنم ، جدا دین دارم بهش ، هم به برندون تینا ، هم به کیمبرلی پیرس ، کارگردان فیلم ، هم به هیلاری سوانک ، که بهترین اجرا رو میتونست از برندون داشته باشه .





برندون تینا با بدن بیولوژیکی زن به دنیا اومد ، همین نکته آغاز ترنسکشوالیته است ، توی سن 21 سالگی به جرم همجنسگرایی عده ای از همسایه هاشون قصد مرگش و میکنن که از شهرشون لینکولن فرر میکنه و میره نبراسکا ، اونجا خودش و با هویتی که برای خودش قائل بوده معرفی میکنه ، پسری به اسم برندون ، با دختری دوست میشه و از طریق اون با یک جمع دوستانه آشنا میشه ، توی مجموعه اتفاقاتی جنسیت بیلوژیکیش و میفهمن و دو مرد بهش تجاوز میکنن ، بعد از تجاوز میره پلیس و ازشون شکایت میکنه ، بعد از اعلام شکایت اون دو مرد پیداش میکنن و با گلوله میکشنش.


فیلم با واقعیت یک تفاوت هایی داره ، بر اساس کتاب استفن کینگ هستش ، برای من یکی از تاثیرگذارترین فیلمهایی هستش که دیدیم .


هیلاری سوانک :


گریمش برای فیلم :


اولین فیلم مطرحش بود که جایزه اسکار و هم براش گرفت ، نوش جونش .


همون ظلمی که در حق خاتون ملک آرا کردند و روی قبرش نوشتند فری ، بر روی قبر برندون تینا هم نوشتند تینا برندون .

نظرات 9 + ارسال نظر
زیتون سه‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:12 ب.ظ

فری؟ یعنی چی؟ باید درباره خاتون هم سرچ کنم...
چقدر دردناکه چیزایی که مینویسی...

دیگه خودت یافتی :)
....

زیتون سه‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:21 ب.ظ

من اطلاعاتم در این مورد واقعا ناقص و ضعیفه و هرچی مینویسی با دقت میخونم.
ممنونم ازت که راه سئوالو باز میذاری

بسیار هم ممنون :دی
خواهش میکنم ، خیلی خوشحالم میکنه این موضوع

زیتون سه‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:26 ب.ظ

الان درباره ملک آرا خوندم و فهمیدم فری یعنی فریدون... سنگ قبرشو هم دیدم.
خدایا...

اوهوم ... زن خوبی بود ، یک انجمن هم داشت که من از طری اون با آقای ف که همجنسگراست آشنا شدم ، بعد درش و بستن و دهنش و سرویس کردن ، الان انگار با یک مدیریت دیگه باز شده .

کــــاکتوس صــــورتی چهارشنبه 22 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:36 ق.ظ http://kaktoos-name.blogfa.com/

من که بسیار بسیار دوست میدارم هرچی مینویسی
بعد تازه چون یه وقتا معرفی فیلم و آهنگم داری بیشتر دوست میدارم
بعد اینکه خو ته فیلمو لو نمیدادی میخواستم ببینم الان همش تهش میدونم
سرچ زدم تو دوتا سایتی که دانلود دارم نداشتن نامردا خخخخ

مغسی

مرسی :)
اصن رفته بود روی وخ ام بعد ثبت اش ای کاش حداقل یک علامت spoiler میزدم واسه ملت ! ، شرمنده :دی ، ولی بازم ببینش ، من این و خرید آنلاین کردم شیش سال پیش از یک سایتی به اسم dvdbaz !

تراویس بیکل جمعه 24 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 03:37 ب.ظ http://travisbickle.blogsky.com/

دو نکته:
اول این که:برچسب بزن رو نوشته هات آمار بازدید وبلاگت بیشتر میشه
دوم: بر خلاف تبلیغات منفی،وضعیت همجنسگراها تو کشور ما خیلی بهتر از بقیه دنیا حتی امریکا و خیلی از کشورهای اروپایی هست.منتهای مراتب تو کشور ما هر آدم منحرفی که نمیتونه با زنها سکس داشته باشه اسم خودش رو میزاره همجنسگرا،هر بیمار روانی که باید درمان بشه و نمیره دنبال روانکاوی اسم خودش رو میزاره همجنسگرا،هر مریضِ کودک آزاری اسم خودش رو میزاره همجنسگرا.هر کثافت کاری کثیفی رو به اسم همجنسگرایی انجام میدن.نتیجه همین میشه که دید مردم نسبت به این قضیه بد میشه و تبعات منفی هم به دنبالش میاد.
وگرنه حمایتهای مالی،پزشکی و کمک های روانشناسانه برای همجنسگراها از طرف دولت وجود داره.عمل تغییر جنسیت که تو خیلی از کشورهای دموکراتیک اروپایی ممنوع هست.تو ایران سالیان طولانی هست که انجام میشه و موارد بسیار زیادی از فعالیت های انجمن هایی وجود داره که به طور رسمی و قانونی دارن کار میکنن.

دقیقا منظورت از خیلی بهتر بودن چی هست و توی چه زمینه ایه ؟ من که این طور فکر نمیکنم ، حتا اگر میزان هوموفوب بودن جامعه رو یکی بگیریم ، که یکی نیست ، حداقل اونها حمایت قوانین اجتماعی و دارند ، اونجا بهشت همجنسگراها نیست ، اینجا هم نیست .
و هم ی اون حمایت های مالی برای ترنسکشوال ها وجود داره نه همجنسگراها و اون حمایت ها مالی چی هست ؟ ، میگن که پنج ملیون وام میدیم برای عمل تغییرجنسیت با این حرف ** دنیا رو هم پاره کردن که ایران بهشت ترنسکشوال هاست ، نود درصد ترنسکشوال هایی که دیدم نمیتونن این وام و بگیرن ، همه بیخیال میشن ، میرن توی یک بیمارستان آشغالی دولتی عمل میکنن ، با پونصد تومن ، ولی دهنشون سرویس میشه ، کمک های روانشناسانه شون و من برم اونجا میگن برو تغییر جنسیت بده ، ببین من پهلوی روانشناس الکی هم نرفتم تازه ، طرف سکسولوژیست بود که توی تهران دو تا دونه اند ، ولی به من گف برم تغییر جنسیت بدم ، و همه ی این کمک ها و به اصطلاح سرمایه گذاری ها برای سرکوب همجنسگرایی هستش ، برای همون سیستم دو قطبی مرد و زن هستش ، یعنی اگر مرد هستی و دخترونه ای به جامعه ی مردا تعلق نداری ، برو پهلوی زنها و برعکس .اینها دلشون برای "انسان " نمیسوزه ، فکر نمیکنن چه جوری راحتر هست و خوشحالتر .
این لینک ویکیپدیا http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_in_Europe
توی کشورهای دمکرات این عمل آزاده ، ولی این موضوع خیلی حساس تر هستش ، در مورد یک عمل غیر قابل برگشت هستش ، اینکه تو با زن میخوابی یا مرد براشون مهم نیست و آزادش میزارن ، به خاطر حساسیتش این کار و میکنن ولی اینجا فرد براشون بعد از عمل تغییر جنسیت مهم نیست ، اونجا میگذارند طرف دو سال با اون پوشش و شناسنامه ، بدون عمل تغییر جنسیت،زندگی کنه ، نه اینکه اجازه بدن ، برای عمل باید این کار و انجام بده ، تا ببیننن پشیمون نمیشه ، ولی اینجا فقط وقتی شناسنامه نامه میدن برای عمل زن به مرد مثلا ، که طرف مرحله کاشت بیضه رو انجام داده باشه و دستگاه تناسلی زنونه اش نابود شده باشه ، یعنی فقط وقتی که بدونن هیچ برگشتی وجود نداره ، تاززه بعد از این کار وارد جامعه ی واقعی میتونه بشه ، نه مبدل پوشی توی کوچه و خیابون ، سر کار و زندگی بره ، اینجا تعداد عمل ها چندین برابر استاندارد جهانیه ، چون همجنسگراها ، مبدل پوش ها ، ترنس جندر ها ، همه و همه عمل میکنن ، آدما نابود میشن ، بله عمل تغییر جنسیت وجود داره ، قانونی هم هست ، و این کلی به آدمها با این مشکل کمک کرده ، کلی از عذاب روحیشون کم کرده ولی این وسط خیلی ها هم تباه میشن .

سامان پنج‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 11:30 ب.ظ

وبلاگتو تازه دیدم و از قلمت خوشم اومد. این فیلم هم قطعا بهترین فیلمی هس که دیدم و چقدر قوی تر از ایینه های روبرو. منکه چند ماه پیش عمل کردم. ولی وقتی گفتی رفتی پیش سکسولیژیست منظورت دکتر محرابیه؟

خانوم غ یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 05:31 ب.ظ

چقد دوس دارم بازم بنویسی :x

حامد پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1398 ساعت 02:42 ب.ظ

واقعا متاسف شدن و بیشتر دقت میکنم در مراقبت از حریم تراجنسیتی های عزیز

نگین چهارشنبه 12 آذر‌ماه سال 1399 ساعت 11:38 ق.ظ

من واقعا از مرگ براندون تینا ناراحت شدم. گریه کردم.جوون بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد